Internet je právě pro hledání těchto informací. Pokud tedy zrovna neposloucháme hudbu, nebo necivíme na film, hledáme informaci o tom, či o onom. Zadáme hledané slovo, nebo výraz do horního políčka a čekáme, co se na nás vyhrne. Páni, že toho, ale je!
Na jedno jediné slovo miliony informací. A vy kliknete hned na první objevený a vypsaný výraz. Což je pochopitelné, protože kdo by jezdil myší po monitoru, nebo roloval někam níže a níže v sáhodlouhém výpisu na stránce.
Někomu někdy třeba bleskne hlavou, proč je právě ten web, například jisté firmy, při vyhledávání téhož výrazu nahoře mezi první desítkou. A proč je týž výraz a podobný web někde dole, kam snad již nikdo ani nehledá.
Pokusíme se na to podívat čistě z amatérského hlediska. Ne, nebojte se, výrazy, které nejsou známé vynecháme. Nebudeme je zde pitvat, jen se o některých letmo zmíníme. Tedy například hierarchie webu, klíčová slova a index naprosto vynecháme, protože to by bylo moc složité. A my chceme problematiku vysvětlit, pokud možno jednoduše a lidsky.
Tak tedy. Za to, co je kde umístěno může hlavně a nejvíce SEO. Je to zkratka anglického výrazu ze slov „search engine optimization“ (optimalizace pro vyhledávače). A právě to umí umístit web na první pozice ve výpisu.
Ono totiž aby byl vůbec web nalezen, musí o něm vyhledávač vědět. U běžných prohlížečů je to nutnost. Vynecháváme zde ty, které běžné nejsou, jako například „cibulák“, neboli Tor. (Dříve používaná zkratka pro The Onion Routing). Mimochodem má bratříčka i pro mobily a ten se jmenuje Orbot. Ale to už bychom zabředli příliš hluboko do problematiky.
A právě proto je optimalizace pro vyhledávače skoro nutností.
Pokud jste alespoň v základu pochopili, co to podivné SEO dělá, tak je účel článečku splněn. Pokud se chcete do problematiky položit více, tak hledejte na webu. Jistě má ten správný SEO optimalizované.