Při slově reklama, si mnoho z nás představí klasickou televizní reklamu, kterou můžeme pravidelně vídat na televizních obrazovkách. Tento druh reklamního obsahu ale už dávno nemá takový dosah, který si od něj slibujeme. Navíc jen málo začínajících firem má tak velký rozpočet, aby mohlo zafinancovat vlastní propagaci. Jenže jsou to právě zákazníci, kteří generují zisk a pomáhají firmě růst. Jenže když si k vám nemohou najít cestu, může vás to stát celou existenci firmy. Pojďme se podívat na několik způsobů, díky kterým je možné efektivně cílit na potencionální zákazníky navíc s omezeným rozpočtem. Možná vás překvapí, jak jednoduché to nakonec může být.
Sociální sítě
Sociální sítě jsou v posledních letech velmi žádanou platformou, není se tak čemu divit, že jsou i místem, kam se reklamní obsah přesouvá. Mnoho funkcí je pro firmy na sociálních platformách již dávno zpoplatněno, přesto je možné zvýšit povědomí i díky nim zcela zdarma. Klíčem k úspěchu je vlastní profil, který bude plněn zajímavými a poutavými příspěvky, které si dokáží získat patřičnou pozornost.
PPC reklama
Co to je ppc kampaň? Jist jste si při vyhledávání za pomoci internetových vyhledávačů nemohli nevšimnout placených odkazů, které se zpravidla zobrazují na prvních příčkách. Tak právě to je ppc reklama, jejíž zkratka pochází z anglického slovního spojení „pay per click“ což v překladu znamená platba za kliknutí. Jedná se o efektivní způsob reklamy, kdy inzerent neplatí za samotné umístění reklamního inzerátu, ale až za jednotlivé prokliky na danou webovou stránku. Snadno si tak může korigovat konečnou cenu reklamy. Navíc je možné okamžitě sledovat dosah reklamního obsahu.
Ppc reklama – ads a sklik
Mezi nejznámější celosvětové ppc systémy patří ten od společnosti Google Ads, u nás je to pak Sklik od společnosti Seznam.cz.